मुख्य पन्ना

भोजपुरी विकिपीडिया से
इहाँ जाईं: नेविगेशन, खोजीं
विकिपीडिया पर स्वागत बा
एगो खुला ज्ञानकोश जहाँ केहू भी संपादन क सकत बा

07:37 यूटीसी, मंगलवार
27 जून 2017
9,105 लेख भोजपुरी में बाने

विकिपीडियन समाज

योगदान कइसे करब?
विकिपरिचय · मदद चाहत बा?
चौपाल · सवाल जबाब · विकिपीडिया पंचशील

बिसयसूची
पर्यावरण · भूगोल आ जगह · कला
बेहवारिक बिज्ञान · प्राकृतिक बिज्ञान · टेक्नोलॉजी
समाज · लोग · सगरी बिसय

विकिपीडिया के बारे में
link=वि:बारे में

आप एह समय विकिपीडिया के भोजपुरी संस्करण पर बानी। ई इंटरनेट आधारित एक ठो फ्री ज्ञानकोश हऽ। 15 जनवरी, 2001 के विकिपीडिया का सुरुआत जिम्मी वेल्स आ लैरी सैंगर द्वारा मिल के कइल गइल। अब एकर मलिकाई एक ठो गैर-लाभकारी संस्था 'विकिमीडिया फाउंडेशन' करत बा। विकिपीडिया पर वालंटियर लोग संपादन क के जानकारी बढ़ावे में योगदान करे ला। मई 2017 में कुल 285 भाषा में विकिपीडिया के प्रोजेक्ट चालू रहल; एकरे अंगरेजी संस्करण में 54 लाख+ लेख रहलें आ भोजपुरी संस्करण में 89,000+ लेख रहलें। जे केहू के भी इंटरनेट ले पहुँच बा ऊ विकिपीडिया पर लिख सकत बा। आपो इहाँ मदद क सकत बानी!

  • आसान भाषा: इहाँ लिखत समय सहज तरीका से बुझा जाए वाली भाषा में लिखीं।
  • पढ़ीं/पढ़ाईं: लेख पढ़ीं, दुसरा लोग के भी पढ़वाईं, ई केहू के भोजपुरी सीखे में भी मददगार हो सके लें।
  • बढ़ियाँ लिखीं: बढ़ियाँ ज्ञानकोश के बिसेसता हवे सहज आ भरपूर जानकारी वाला लेख।
बढ़ियाँ लेख
बनारस के घाट

बनारस या वाराणसी भारत की उत्तर प्रदेश में गंगा नदी की तीरे बसल एगो विश्वप्रसिद्ध शहर अउरी हिन्दू धर्म क सबसे महत्वपूर्ण तीरथन में गिनल जाये वाला अस्थान हउवे।

सांस्कृतिक रूप ई बाबा बिसेसरनाथ के नगरी हवे आ एकरा बारे में पुराणन में कहल बा कि ई साक्षात् भगवान शंकर की त्रिशूल पर स्थित बा आ पूरा विश्व में प्रलय भइला पर भी ई नगरी अपनी अस्थान पर अडिग रहेले। शिव के अविमुक्तेश्वर रूप में अस्थान लिहला की कारण ए नगरी के अविमुक्तेश्वर क्षेत्र कहल जाला। बनारस के मोक्ष देवे वाला भी मानल जाला आ एकरा के महाश्मशान भी कहल जाला।

हिंदू धर्म के अलावा, बौद्ध धर्म आ जैन धर्म के माने वालन खातिर भी ए शहर के महत्व बा। इहाँ से करीब दस किलोमीटर दूर सारनाथ नाँव के अस्थान परेला जहाँ भगवान बुद्ध आपन पहिला उपदेश दिहले रहलन।
समाचार में
इमानुएल माक्रों
  • इसरो के बनावल मंगलयान सफलता की साथ आपन परिकरमा कक्षा में 1000 दिन पूरा कइलस, जबकि ई छह महीना (180 दिन) के लक्ष्य ले के मंगल ग्रह पर भेजल गइल रहे।
  • ढोला-सदिया पुल, भारत के आसाम राज्य में ब्रह्मपुत्र नदी पर बनल 9.15 किलोमीटर लमहर पुल आवागमन खातिर खोल दिहल गइल जे भारत के सभसे लंबा आ एशिया में दूसरा सभसे लंबा पुल बा।
  • सोशलिस्ट इमानुएल माक्रों (फोटो में देखावल) दक्षिणपंथी उमीदवार मारी ले पेन के हरा के फ्रांस के सभसे कम उमिर के राष्ट्रपति बनलें।
  • योगी आदित्यनाथ उत्तर प्रदेश के नया मुख्यमंत्री बनलें।
  • डोनाल्ड ट्रंप अमेरिका के राष्ट्रपति चुनाव में हिलेरी क्लिंटन के हरा दिहलें आ जनवरी २०१७ में अमेरिका के ४५वाँ राष्ट्रपति के पदभार सम्हार लिहलें।
का आपके मालुम बा?
आम
क़ब्बत-अल-सख़रा

क़ब्बत-अल-सख़रा जेरुसलम में एगो ऐतिहासिक महजिद आ धरोहर बा। एकर निर्माण 691 ईसवी में, उमय्यद ख़लीफ़ा अब्द-अल-मलिक के आदेश पर भइल।

भवन के रूपरेखा आ रचना आसपास के बाइजेन्टाइन चर्च आ महल सभ से परभावित हऽ आ बाद में बाहरी सजावट में बदलाव भी कइल गइल, खासतौर पर एकर गुंबद पर सोना के पत्तर चढ़ावे के काम जे 1959–61 में, आ दोबारा 1993 में भइल। आठ कोण के भवन रचना वाली ई महजिद इस्लाम के अनुयायी लोग खातिर बहुत महत्त्व के बा काहें कि मानल जाला के मोहम्मद के स्वर्ग के रात भर के यात्रा के सुरुआत एही पत्थर से भइल जे एह महजिद के बीच में रखल बा।

फोटो: Andrew Shiva

  • हाल में देखावल गइल:

विकिपीडिया के होस्ट एगो गैर-लाभकारी संस्था विकिमीडिया फाउंडेशन हवे, ई अइसने अउरी कई गो प्रोजेक्ट भी होस्ट करे ले:

विक्शनरी विकिस्रोत विकिकहनाम विकिताब विकिजतरा विकिन्यूज विकिवर्सिटी विकिप्रजाति विकिमीडिया कॉमंस विकिडेटा मेटा विकि
विक्शनरी विकिस्रोत विकिकहनाम विकिताब विकिजतरा विकिन्यूज विकिवर्सिटी विकिप्रजाति विकिमीडिया कॉमंस विकिडेटा मेटा विकि
एगो डिक्शनरी किसिम-किसिम के मूल डाकुमेंट महान लोग के कहनाम पाठमाला आ बेसिक किताब पर्यटन आ जतरा गाइड समाचार आ हाल के घटना ढेर खा पढ़ाई के संसाधन जिया-जंतु के प्रजाति जानकारी जहाँ फ्री मीडिया रखल जाला एक ठो बिसाल डेटाबेस विकिमीडिया प्रोजेक्टन  के कोऑर्डिनेशन



विकिपीडिया बिसयसूची