Jump to content

फ्रिज

विकिपीडिया से
फ्रिज में रखल खानपान के चीज, दरवाजा खुल्ला।
मॉडर्न फ्रिज के बाहरी हिस्सा।

फ्रिज चाहे रेफ्रिजरेटर, एगो घरेलू मशीन हवे जे बिबिध चीजन के ठंढा रखे के कामे आवे ला। ई एक तरह के थर्मली इन्सुलेटेड डिब्बा (जेह में गर्मी के बाहर-भीतर आवाजाही ना होखे) आ हीट पंप (मकेनिकल, इलेक्ट्रॉनिक भा रासायनिक) होला जे एकरे भीतर से गर्मी के बाहरी वातावरण में ट्रांसफर करे ला जवना से कि एकरे भीतर के तापमान कमरा के तापमान के तुलना में नीचे चल जाला आ चीज ठंढा रहे लीं। दुनिया भर में फ्रिज एगो जरूरी खाद्य भंडारण तकनीक हवे। तापमान कम होखला से बैक्टीरिया सभ के प्रजनन दर कम हो जाला, एहसे फ्रिज के भीतर रखल चीज के खराब होखे के दर कम हो जाला।

फ्रिज पानी के जमाव के बिंदु से कुछ डिग्री ऊपर के तापमान के बना के रखेला। नाशवान खाद्य भंडारण खातिर सभसे बेहतर तापमान रेंज 3 से 5 °C (37 से 41 °F) होला। अइसन उपकरण जे पानी के जमाव के बिंदु से नीचे के तापमान रखे ला, फ्रीजर कहल जाला। फ्रिज आइसबॉक्स के जगह ले लिहलस जवन लगभग डेढ़ सदी से एगो आम घरेलू उपकरण रहे। अमेरिका के खाद्य आ औषधि प्रशासन के सलाह बा कि फ्रिज के 4 °C (40 °F) भा एकरे नीचे रखल जाय आ फ्रीजर के −18 °C (0 °F) पर सेट कइल जाय।

फ्रीजर यूनिट के इस्तेमाल घर में आ उद्योग आ वाणिज्य में होला। −18 °C (0 °F) पर या एकरे नीचे संग्रहीत भोजन अनिश्चित काल खातिर सुरक्षित होला।[19] ज्यादातर घर के फ्रीजर सभ में तापमान −23 से −18 °C (−9 से 0 °F) से होला, हालाँकि, कुछ खाली फ्रीजर वाला इकाई सभ −34 °C (−29 °F) आ एकरे से कम हासिल क सके लीं। आमतौर पर फ्रिज के फ्रीजर सभ में −23 °C (−9 °F) से कम के हासिल ना होला, काहें से कि एकही कूलेंट लूप दुनों डिब्बा सभ के सेवा करे ला: फ्रीजर डिब्बा के तापमान के बहुत ढेर कम कइला से फ्रिज के डिब्बा में फ्रीजिंग से ऊपर के तापमान बनावे में दिक्कत होला। घरेलू फ्रीजर के फ्रिज में अलग डिब्बा के रूप में शामिल कइल जा सके ला, या अलग से उपकरण हो सके ला। घरेलू फ्रीजर या त सीधा हो सके लें, फ्रिज नियर हो सके लें, या फिर छाती के फ्रीजर हो सके लें, ऊपर से ढक्कन भा दरवाजा के साथ ऊँच से चौड़ा हो सके लें, दक्षता आ बिजली के कटौती से आंशिक प्रतिरक्षा खातिर सुविधा के बलिदान देलें।[20] कई गो आधुनिक सीधा फ्रीजर सभ के दरवाजा में आइस डिस्पेंसर बनावल जाला। कुछ अपस्केल मॉडल में थर्मोस्टेट डिस्प्ले अउरी कंट्रोल शामिल बा।

घर के फ्रीजर अलग-अलग डिब्बा के रूप में (केवल बर्फ के टुकड़ा खातिर जरूरी से बड़), या अलग-अलग इकाई के रूप में, अमेरिका में 1940 में पेश कइल गइल।जमल खाद्य पदार्थ, जे पहिले लग्जरी आइटम रहल, आम बात हो गइल।

1955 में घरेलू डीप फ्रीजर, जवन एतना ठंडा रहे कि मालिक लोग क्लेरेंस बर्डसाई के प्रक्रिया से पहिले से जमल खाना खरीदे के बजाय खुद ताजा खाना फ्रीज क सके ला, बिक्री पर चलल।[21][22]