Jump to content

पिटबुल

विकिपीडिया से

पिटबुल एगो शब्द हवे जेकर इस्तेमाल आमतौर पर मोलोसर नस्ल के समूह के कई गो कुकुरन के नस्ल सभ के बतावे खातिर कइल जाला।

pitbull dog
धूपचश्मा साथे पिटबुल कुकुर

कई गो न्यायक्षेत्र सभ जे पिटबुल कुकुर के नस्ल पर रोक लगावे लें, जेह में ओंटारियो, कनाडा आ डेनवर, कोलोराडो सामिल बाड़ें, आधुनिक अमेरिकी पिट बुल टेरियर, अमेरिकन स्टैफोर्डशायर टेरियर, स्टैफोर्डशायर बुल टेरियर भा अइसन कौनों अउरी चीज के संदर्भ देवे खातिर "पिटबुल" शब्द के इस्तेमाल ना करे लें कुकुर खातिर करऽ जवना में एह नस्ल के पर्याप्त शारीरिक विशेषता आ अइसने रूपरेखा पावल जाला। हालाँकि, कुछ न्यायक्षेत्र सभ जइसे कि सिंगापुर आ फ्रैंकलिन काउंटी, ओहियो में भी आधुनिक अमेरिकी बुलडॉग के "पिट बुल-टाइप डॉग" के रूप में वर्गीकृत कइल गइल बा, जबकि यूनाइटेड किंगडम में ई शब्द खाली अमेरिकी पिट बुल टेरियर खातिर इस्तेमाल होला। तीनों नस्ल के इतिहास एकही नियर बा, जवना के अनुसार इनहन के उत्पत्ती बुलडॉग आ बिबिध किसिम के टेरियर कुकुर सभ से भइल। ई शब्द ओह कुकुरन के भी कहल जाला जिनहन के 20वीं सदी में, आधुनिक बुल टेरियर के बिकास से पहिले, "बुल टेरियर" के नाँव से जानल जाला।[1][2]

कई गो प्रचारित घटना के कारण पिटबुल नस्ल के कुकुरन से जुड़ल मानव दुर्घटना पर अध्ययन कइल गइल बा। अइसन घटना सभ के परिणाम के रूप में कई बिसेस इलाका सभ में नस्ल-बिसेस कानून लागू भइल आ देयता बीमा प्रीमियम में भी बढ़ती भइल। कुछ एयरलाइंस पिटबुल कुकुरन के हवाई यात्रा पर रोक लगा दिहले बाड़ी सँ, हालांकि कुछ मामिला में ई प्रतिबंध खुद कुकुरन के भलाई खातिर लगावल गइल बा.

इतिहास[संपादन करीं]

हालाँकि, सभ पिटबुल प्रकार के कुकुर सभ के बिकास बुलडॉग आ टेरियर सभ के बीच एकही किसिम के संकरण से भइल, एह समूह के भीतर हर अलग-अलग नस्ल के इतिहास कुछ अलग बा। अमेरिका में लगभग 77.5 मिलियन मालिकाना कुकुर बाड़ें; हालाँकि, पिटबुल टाइप के कुकुर सभ के संख्या के संबंध में आँकड़ा बिस्वास जोग नइखे। हालाँकि, पिटबुल प्रकार के कुकुरन के संख्या के संबंध में आँकड़ा बिस्वास जोग नइखे अमेरिका में पशु आश्रय स्थल सभ में 2008 में लगभग 17 लाख कुकुरन के मृत्यदंड दिहल गइल; अनुमान के आधार पर एह कुकुर सभ में से लगभग 980,000 या 58 प्रतिशत पिट बुल नस्ल के रहलें।

कानून[संपादन करीं]

पिटबुल टाइप के कुकुरन से जुड़ल कई गो बहुत प्रचारित मामिला सभ के परिणाम ई भइल बा कि कई न्यायक्षेत्र सभ में नस्ल-बिसेस कानून (BSL) बनावल गइल बा आ कुछ सरकारी एजेंसी सभ, जइसे कि संयुक्त राज्य अमेरिका के सेना आ मरीन कोर प्रशासनिक कार्रवाई तक कइले बाड़ी। के बा। एह कार्रवाई सभ में पिटबुल टाइप के कुकुर सभ के रखे पर एकदम से रोक लगावे से ले के पिटबुल के मालिकाना हक पर नियम आ रोक लगावल जाला आ अक्सर ई कानूनी धारणा सामिल बा कि पिटबुल टाइप के कुकुर प्राइमा फेसी कानूनी रूप से "खतरनाक" कुकुर "या "बुराई" हवे। कुकुर। हालांकि एह नस्ल विशेष कानून पर रोक लगावे से ओह राज्य में स्थित सैन्य इकाई पर कवनो असर ना पड़ी.

अब कानूनी मामिला में आमतौर पर ई मानल जाला कि अमेरिका आ कनाडा के न्यायक्षेत्र सभ के नस्ल-बिसेस कानून लागू करे के अधिकार बा; हालाँकि, कुकुरन के काटला से बचाव खातिर नस्ल-विशिष्ट कानून के प्रभावशीलता पर अबहिन ले बिबाद बाटे।एगो बिचार ई बा कि पिटबुल कुत्ता अइसन जन सुरक्षा के मुद्दा हवे जे निम्नलिखित कार्रवाई सभ के जायज ठहरावे ला, जइसे कि मालिकाना हक पर रोक लगावल, सभ पिटबुल कुकुर सभ खातिर अंडाशय के कटाई/न्यूटर के जरूरत, माइक्रोचिपिंग आ दायित्व बीमा के जरूरत, या अइसन लोग पर रोक लगावल जेकरा के क... पिटबुल के मालिक होखे से अपराध। एगो अउरी बिचार ई बा कि एगो व्यापक "कुकुरन के काटला" कानून, जेह में परिष्कृत उपभोक्ता शिक्षा आ जिम्मेदार पालतू जानवर के मालिकाना हक के तरीका खातिर कानूनी जनादेश शामिल बा, खतरनाक कुकुरन के एह समस्या के बेहतर समाधान होखी, जवना में कवनो नस्ल आधारित कानून प्रवर्तन से बेहतर समाधान होखी तुलना।

तीसरा बिचार ई बा कि नस्ल-बिसेस कानून सभ में नस्ल सभ पर पूरा तरीका से रोक ना लगावल जा सके ला बलुक ओह शर्तन के सख्ती से नियंत्रित करे के पड़े ला जेह में कुछ खास नस्ल सभ के, उदाहरण खातिर कुछ खास वर्ग सभ के ब्यक्ति सभ के अधिकार के आनंद लेवे से रोकल जा सके ला,ओह सार्वजनिक क्षेत्रन के घोषणा करे के पड़ी जहाँ ओह कुकुरन के प्रवेश पर रोक लगावल जाई आ अइसन शर्त बनावे के पड़ी जइसे कि, सार्वजनिक जगहा पर कुछ खास नस्ल के कुकुरन के ले जाए पर कुकुरन के थूथन लगावल वगैरह. अंत में, कुछ सरकार सभ, जइसे कि ऑस्ट्रेलिया, कुछ खास नस्ल सभ के आयात पर रोक लगा दिहले बाड़ी आ एह नस्ल सभ के आबादी के धीरे-धीरे खतम करे खातिर प्राकृतिक एट्रिशन के कोसिस में मौजूदा सगरी कुकुरन के अंडाशय के कटाई/न्यूटर के अनिवार्यता देले बाड़ी।

संदर्भ[संपादन करीं]

  1. Hoffman, Christy L.; Harrison, Natalie; Wolff, London; Westgarth, Carri (2014-10-02). "Is That Dog a Pit Bull? A Cross-Country Comparison of Perceptions of Shelter Workers Regarding Breed Identification". Journal of Applied Animal Welfare Science (अंग्रेजी में). 17 (4): 322–339. doi:10.1080/10888705.2014.895904. ISSN 1088-8705. PMC 4160292. PMID 24673506.{{cite journal}}: CS1 maint: PMC format (link)
  2. "Definition of PIT BULL". www.merriam-webster.com (अंग्रेजी में). 2024-06-28. Retrieved 2024-06-29.