अनुकूलतम जनसंख्या

विकिपीडिया से
graph focusing on optimum values
जनसंख्या आ कुल मिले वाला आउटकम के बीचा के संबंध देखावत ग्राफ

कौनों भी देस चाहे इलाका में, अनुकूलतम जनसंख्या (अंग्रेजी: Optimum population, ऑप्टिमम पॉपुलेशन) ओह स्थिति के कहल जाला जब ओह देस भा इलाका कऽ संसाधन सभ के तुलना में ब्यक्ति लोग के संख्या (मने कि जनसंख्या) संतुलन के इस्थिति में रहे ले। यानी कि ई जनसंख्या के अइसन साइज होला जे चुनल गइल टारगेट सभ खातिर सभसे बेहतरीन रिजल्ट देवे ला।

एगो अन्य परिभाषा के अनुसार जनसंख्या के अइसन साइज जे दिहल गइल दशा सभ में सभसे ढेर प्रति ब्यक्ति इनकम सुनिश्चित करे, उहे ऑप्टिमम जनसंख्या होला। वास्तव में ई अंडरपापुलेशन आ ओभरपापुलेशन के स्थिति सभ के बीचोबीच के बैलेंस वाली इस्थिति हवे। अंडर पापुलेशन के मतलब होला कि संसाधन के इस्तेमाल भरपूर होखे भर के जनसंख्या ना बा आ कुल इनकम एकरे चलते कम बाटे; ओहीजे ओभर पापुलेशन के मतलब ई कि जनसंख्या अतना बेसी बा कि संसाधन पर दबाव बा आ कुल इनकम जादे लोग में बंटा जाए के कारन हर एक आदमी के इनकम कम बाटे।

ई कांसेप्ट ब्रिटिश अर्थशास्त्री हेनरी सिज़ेविक द्वारा दिहल गइल।

एस्टीमेट[संपादन करीं]

इष्टतम मानव जनसंख्या के अनुमान लगावे में अक्सर बिबिध एंड-टार्गेट सभ के एक साथ संतुलित कइल जाला आ अलग-अलग अंत-लक्ष्य सभ पर अलग-अलग जोर दिहला से अनुमान सभ के बीच परिवर्तनशीलता पैदा होला।

इष्टतम दुनिया के जनसंख्या के अनुमान पॉल आर एहरलिच द्वारा सह-लेखक एगो टीम द्वारा लगावल गइल बा। एह अनुमान में अंतिम लक्ष्य सभ में शामिल रहलें:

  • सभ्य धन आ संसाधन सभका के दिहल जाव
  • सभका के बुनियादी मानवाधिकार
  • सांस्कृतिक विविधता के संरक्षण के बारे में बतावल गइल बा
  • बौद्धिक, कलात्मक, आ तकनीकी रचनात्मकता के भत्ता दिहल जाव
  • जैव विविधता के संरक्षण के बारे में बतावल गइल बा

एकरे आधार पर, 1994 के अध्ययन में इष्टतम जनसंख्या के अनुमान लगभग 1.5 बिलियन से 2 बिलियन लोग के रहल। एहरलिच 2018 में द गार्जियन खातिर दिहल एगो साक्षात्कार में एह अनुमान के दोहरवलें। साल 2014 के प्रोसीडिंग्स ऑफ द नेशनल एकेडमी ऑफ साइंसेज ऑफ द यूनाइटेड स्टेट्स ऑफ अमेरिका में प्रकाशित एगो अध्ययन में ई निष्कर्ष निकालल गइल कि, 2100 ले प्रति मादा एक बच्चा के प्रजनन क्षमता में कमी के मॉडल के साथ, आबादी के 2 तक कम करे में कम से कम 140 साल लागी अरब लोग के 2153 तक ले पहुँचल।

संदर्भ[संपादन करीं]