फागुन: रिवीजन सभ के बीचा में अंतर

विकिपीडिया से
Content deleted Content added
Blanked the page
टैग कुल: मोबाइल संपादन मोबाइल वेब संपादन
छो Reverted edits by 196.207.91.75 (talk) to last revision by SM7
लाइन 1: लाइन 1:
'''फागुन''' ({{lang|sa|फाल्गुन}}) [[हिंदू कलेंडर]] के एक ठो महीना बा।

[[काशी]] क्षेत्र में प्रचलन में [[बिक्रम संवत]] के अनुसार फागुन साल के बारहवाँ आ आखिरी महीना होला। हालाँकि साल के सुरुआत [[चइत]] के अँजोरिया से सुरू होखे के कारन चइत के पहिला पाख जे अन्हार के होला साल के सभसे अंत में पड़े ला। अंग्रेजी ([[ग्रेगरियन कैलेंडर|ग्रेगोरियन कैलेंडर]]) के हिसाब से एह महीना के सुरुआत कौनों फिक्स डेट के ना पड़ेला बलुक खसकत रहेला। आमतौर पर ई [[फरवरी]]/[[मार्च]] के महीना में पड़े ला।

[[भारतीय राष्ट्रीय पंचांग]], जेवन सुरुज आधारित होला, में फागुन बारहवाँ महीना हवे आ ग्रेगोरियन कैलेंडर के २० फरवरी से एकर सुरुआत होले। [[नेपाल]] में प्रयुक्त कैलेंडर के हिसाब से ई साल के इगारहवाँ महीना हवे। [[बंगाली कैलेंडर]] में भी ई इगारहवाँ महीना होला।

==संदर्भ==
{{Reflist}}

{{हिंदू कलेंडर}}

[[श्रेणी:हिंदू कलेंडर के महीना]]

{{हिंदू-आधार}}

15:16, 8 फरवरी 2017 तक ले भइल बदलाव

फागुन (फाल्गुन) हिंदू कलेंडर के एक ठो महीना बा।

काशी क्षेत्र में प्रचलन में बिक्रम संवत के अनुसार फागुन साल के बारहवाँ आ आखिरी महीना होला। हालाँकि साल के सुरुआत चइत के अँजोरिया से सुरू होखे के कारन चइत के पहिला पाख जे अन्हार के होला साल के सभसे अंत में पड़े ला। अंग्रेजी (ग्रेगोरियन कैलेंडर) के हिसाब से एह महीना के सुरुआत कौनों फिक्स डेट के ना पड़ेला बलुक खसकत रहेला। आमतौर पर ई फरवरी/मार्च के महीना में पड़े ला।

भारतीय राष्ट्रीय पंचांग, जेवन सुरुज आधारित होला, में फागुन बारहवाँ महीना हवे आ ग्रेगोरियन कैलेंडर के २० फरवरी से एकर सुरुआत होले। नेपाल में प्रयुक्त कैलेंडर के हिसाब से ई साल के इगारहवाँ महीना हवे। बंगाली कैलेंडर में भी ई इगारहवाँ महीना होला।

संदर्भ